Premium Vejhjælp – Vilkår for abonnementet

Når du benytter Premium Vejhjælp, er du sikker på, at din bil vil blive bragt til et autoværksted der kan hjælpe dig.

Premium Vejhjælp gælder for personbiler og varebiler op til en totalvægt på 3.500 kg. Betingelsen for Premium Vejhjælp er, at køretøjet inden for de sidste 12 måneder har fået foretaget et service jf. fabrikkens forskrifter, og at du har betalt fakturaen fra værkstedet.

Premium Vejhjælp – Dækningsområde

Ordningen er gældende i Danmark (med undtagelse af Færøerne og Grønland) for køretøjer op til 3.500 kg tilladt totalvægt. Herudover dækkes også nedbrud på transitruten E65 mellem Malmø og Ystad samt nedbrud op til 25 km syd for den dansk/tyske grænse.

Premium Vejhjælp – Ordningen omfatter

Der ydes assistance ved driftsstop eller skade, som gør, at køretøjet ikke kan køre videre ved egen hjælp.

Premium Vejhjælp – Bugsering i Danmark

Hvis køretøjet er udsat for skade eller driftsstop, herunder i forbindelse med færdselsuheld, og ikke kan repareres på stedet, transporteres det til et af vores samarbejdsværksteder i samråd med kunden. Bornholm, Læsø, Samsø og Ærø er undtaget.

Premium Vejhjælp – Færdselsuheld

Der ydes assistance efter færdselsuheld, hvor køretøjet ikke kan starte eller køre videre. Køretøjet transporteres til et samarbejdsværksted i henhold til punktet om bugsering, under forudsætning af at det er muligt at udføre bugseringen. Dette gælder også, hvis køretøjet er bragt til depot eller synshal af anden aktør i forbindelse med uheldet.

Premium Vejhjælp – Starthjælp/punktering/brændstofudbringning m.m.

Der forsøges at yde hjælp på stedet, hvis køretøjet ikke kan starte eller ikke kan køre videre. Er det ikke muligt, tilbydes transport til samarbejdsværksted i henhold til punktet om bugsering. Hvis reservehjul mangler, forbeholder vi os ret til at udføre en nødtætning – eventuelt med bilens eget dækreparationssæt. Eventuelle udleverede reservedele, herunder materialer brugt til nødlapning samt brændstof betales af kunden. Elbiler der er løbet tør for strøm på højvoltsbatteriet transporteres til nærmeste opladningssted.

Premium Vejhjælp – Døroplukning

Er bilnøglen låst inde i køretøjet, eller er nøglen blevet væk, dækkes døroplukning, hvis der forsvarligt kan foretages oplukning af bildøren. Hvis oplukning ikke er muligt eller nøgle ikke findes, transporteres køretøjet i henhold til punktet om bugsering.

Premium Vejhjælp – Bjærgning/fritrækning

Er køretøjet kørt fast eller i grøften maksimalt 5 meter fra farbar vej for et redningskøretøj, ydes der bjærgning eller fritrækning. Om nødvendigt transporteres køretøjet herefter i henhold til punktet om bugsering. Ved fritrækning på hjemadresse forudsættes det, at der er foretaget tilstrækkelig snerydning.

Premium Vejhjælp – Bilrude

Ved defekt forrude der gør det uforsvarligt at køre videre transporteres køretøjet i henhold til punktet om bugsering. Ved øvrige rudeskader foretages der så vidt muligt en rudeafdækning.

Premium Vejhjælp – Tyveri

Der ydes assistance efter tyveri i Danmark, hvis bilen efterfølgende er blevet lokaliseret og ikke kan køre videre ved egen hjælp. Køretøjet bliver transporteret i henhold til punktet om bugsering.

Premium Vejhjælp – Bro- og færgeudgifter samt transport mellem landsdele

Hvis køretøjet transporteres mellem landsdele, og det medfører en færge- eller broafgift, afholder kunden disse udgifter svarende til det, kunden selv skulle have betalt ved kørsel i eget køretøj. Transport af køretøj mellem landsdele planlægges via samletransport og sker hurtigst muligt, dog maksimalt indenfor 2 arbejdsdage.

Premium Vejhjælp – Hjælp til videretransport

I forbindelse med et nedbrud hvor bilen ikke kan køre videre, sørger Premium Vejhjælp for at arrangere og afholde omkostningerne til transport af bilens fører og lovlige antal passagerer til nærmeste offentlige transportmiddel, hvor der er mulighed for videretransport. Kan dette ikke lade sig gøre, tilbydes én overnatning på et hotel anvist af Premium vejhjælp. Hotelovernatning og hjælp til videretransport kan ikke kombineres.

Premium Vejhjælp – Akut opstået sygdom

Bliver føreren af køretøjet ramt af sygdom eller kommer til skade, så kørslen som følge heraf ikke kan fortsættes af fører eller passagerer, sørger Premium Vejhjælp for hjemtransport af køretøjet og hjælp til videretransport af føreren og eventuelle passagerer til et fælles bestemmelsessted.

Premium Vejhjælp – Vejhjælp i udlandet

Premium Vejhjælp dækker ikke i udlandet. Nedbrud, der sker på transitruten E65 mellem Malmø og Ystad samt nedbrud op til 25 km syd for den dansk-tyske grænse, er dog dækket af aftalen. Ved øvrige nedbrud kan vi oplyse, at du automatisk har vejhjælp i udlandet, hvis du har en kaskoforsikring. For hjælp, kontakt dit eget forsikringsselskab.

Premium Vejhjælp – Lejebil

Kan din bil ikke repareres inden for samme dag, vil du blive tilbudt at gøre brug af en lejebil i op til 5 arbejdsdage. Som udgangspunkt vil dit lokale værksted sørge for lejebil. Gør lokale forhold det umuligt at skaffe en lejebil, kan Premium Vejhjælp ikke holdes ansvarlig.

Premium Vejhjælp – Force Majeure

I tilfælde af force majeure, herunder strejker, naturkatastrofer, ekstreme vejr- og vejrforhold, krig, terrorisme, oprør og uroligheder, er Premium Vejhjælp ikke ansvarlig for manglende assistance. Tilsvarende kan der ikke rejses krav mod Premium Vejhjælp i tilfælde af manglende assistance.

Premium Vejhjælp – Her dækker vi ikke

  • Evt. gods eller dyr, forbeholder leverandøren sig retten til at forlange aflæsset
  • Assistance i forbindelse med rallyer, orienteringsløb, manøvreprøver og lignende
  • Assistancer som følge af større færdselsuheld og lignende, hvor opgaven ikke kan udføres af én redder med standardudstyr
  • Omkostningerne til værksted, reservedele, reservehjul, dækkit, brændstof, motorolie eller andre udgifter relateret til udbedring af skaden
  • Køretøjer over 3.500 kg
  • Nødreparation på stedet udover det nævnte
  • Hvis bilen er ombygget eller effektforøget, og deraf følgeskader
  • Fejl opstået på baggrund af fejl på trailer, campingvogn m.m.
  • Hvis seneste serviceeftersyn er udført af et værksted, der ikke er et samarbejdsværksted.
  • Assistancer efter tyveri dækkes kun efter punktet om 'tyveri'
  • Ved fejl som skyldes brug af reservedele, som ikke kvalitetsmæssigt svarer til originale reservedele
  • Viderebugsering fra et værksted til et andet værksted
  • Ved uberettiget rekvirering og anvendelse af Premium Vejhjælp
  • Ved selvforskyldt driftsstop f.eks. fejlbetjening eller ignorering af advarselslamper
  • Ved dyretransport f.eks. hestetrailer m.v.
  • Bugsering og bjærgning m.v. i udlandet. Der henvises også til punktet om ’vejhjælp i udlandet’ samt ’dækningsområde’
  • Bro- og færgeafgifter